Ako som už spomínal, hneď prvá faktúra od spoločnosti T-Com priniesla zo sebou ďalšiu mrzutosť. Súdruhovia telekom-unisti špatne vystavili (hneď prvú) faktúru. Samozrejme opäť sa im to podarilo v neprospech zákazníka.
Viac informácii o tom ako to dokázali v predchádzajúcej časti tohto never-ending seriálu Chcete Magio od T-Comu? (XIV.dodatočný vianočný darček).
Takže som 12.februára 2009 volal na Call-Centrum spoločnosti T-Com. Po vysvetlení, čo sa stalo mi operátorka odporúčila zaplatiť faktúru (chybnú) v požadovanom termíne a doručiť do Centra služieb zákazníkom v Košiciach na Laboreckej 1, reklamáciu.
Faktúru som teda zaplatil a spísal nasledujúcu reklamáciu:
VEC: Reklamácia faktúry č.XXXXX
Reklamujem týmto späsob fakturácie služby Magio Comfort uvádzaný vo faktúre č.XXXX (číslo adresáta: XXXX). Tu je v prehľade poplatkov vyznačené obdobie:
Pravidelné poplatky:
Magio Comfort Komplet zľavnený 23.12.2008-31.12.2208 1 0,90EU
Magio Comfort Komplet zľavnený 01.01.2009-31.01.2009 1 3,09EU
Magio Comfort Komplet zľavnený 01.02.2009-28.02.2009 1 3,09EU
Služba Magio Comfort mi bola inštalovaná a spojazdnená až od 13.januára 2009 a nie od 23.decembra 2008 ako uvádzate vo faktúre.
...(v nasledujúcom boli stručne uvedené základné "udalosti" súvisiace s inštaláciou a rozchodením služby Magio Comfort aj s uvedením dátumov...)
Prosím dajte do poriadku fakturačné obdobie pre tento môj prípad a vystavte mi novú faktúru so správnymi údajmi
... (podpis a adresa zákazníka)
Túto reklamáciu som ešte v ten deň odniesol osobne do Centra služieb zákazníkom, v Košiciach na Laboreckej 1.
Mimochodom prekvapilo ma množstvo ľudí, ktorí tam stáli v dvoch radoch u dvoch okienok.
V súvoslosti s mojími skúsenosťami so spoločnosťou T-Com a ich "vysoko profesionálnym" postupom voči zákazníkom som nedokázal v sebe dať dokopy toľko ďalšej trpezlivosti a postaviť sa do jedného z dvoch kľukatiacich sa radov.
Týmto sa ospravedlňujem všetkým tým nešťastníkom, ktorých som v inkriminovaný deň (12.februára 2009) v Centre služieb zákazníkom predbehol.
Našťastie odovzdanie reklamácie a potvrdenie o prijatí netrvalo dlhšie ako 30 sekúnd, čím nestihol vzniknúť podnet na zvýšenú nervozitu v rade čakajúcich.
18.februára 2009 (na šiesty kalendárny deň od podania reklamácie) mi došla písomná odpoveď nasledujúceho znenia:
Vec: Oznámenie výsledku prešetrenia reklamácie
Vážený pán XX,
na základe Vašej písomnej reklamácie doručenej dňa 12.2.2009 vo veci správnosti faktúry, Vám oznamujeme, že po prešetrení považujeme Vašu reklamáciu za uznanú.
Šetrením bolo zistené zriadenie služby Magio Comfort Komplet dňa 13.1.2009.
Z uvedeného dôvodu Vám bude vo faktúre za fakturačné obdobie 02/2009 formou úpravy vrátená suma:
za fakturačné obdobie 01/2009:
* 0,90EU bez 19% DPH za službu Magio Comfort Komplet zľavnený 23.12.2008-31.12.2008
* 1,20EU bez 19% DPH za službu Magio Comfort Komplet zľavnený 01.01.2009-12.01.2009
Za fakturačné obdobie 01/2009 Vám bude vrátená celková suma 2,50EU s DPH (75,30 Sk).
Za vzniknutú situáciu sa Vám ospravedlňujeme.
V prípade ďalších otázok nás, prosím, kontaktujte na bezplatnom telefónnom čísle 0800 123456, kde Vám radi poskytneme ďalšie informácie v pracovných dňoch od 8:00 do 21:00 hod., prípadne písomne na adrese ...
Ďakujeme Vám za využívanie služieb T-Com.
s pozdravom
pracovníčka Centra služieb zákazníkom
No sláva! Odpoveď pomerne akceptovateľná v rozumnom termíne.
Pokiaľ by som nezažil predchádzajúce "psie kusy" od T-Comu, kvitoval by som takéto niečo a komentoval to vetou - každý sa môže pomýliť, dôležité je, že chybu napraví a ospravedlní sa za ňu, - a na celý problém zabudol a hodil ho za hlavu.
Žial po mojích skúsenostiach so správaním T-Com-u voči zákazníkom (voči mne konkrétne) som čakal s napätím na najbližšiu faktúru.
Tá došla v marci a v podstate bola v poriadku. Jedinou objavenou nepresnosťou bola fakturovaná vrátená suma 2,10EU voči deklarovanej sume 2,50EU uvádzanej v odpovedi na reklamáciu (viď vyššie).
Nech mi to čitateľ odpustí, ale nemal som však už síl ani chuti opäť pátrať, prečo zase 40 centov išlo v neprospech zákazníka. Mávol som rukou.
Mavol som rukou a tešil sa, že teraz už nastáva obdobie kedy T-Com bude bezchybne fakturovať, ja budem platiť bez omeškania a Magio pobeží bez problémov.
Chcete Magio od T-Comu? (XV. prvá faktúra a opäť problém)
12.07.2009 11:36:05
Riešenie prvej nesprávne vystavenej faktúry reklamáciou.
Komentáre
S takovýmdle máváním rukou T-komunisti počítají!
A to jejich obligátní, nejdřív zaplař kravskou sumu a potom nám doruč reklamaci, my to prozkoumáme a možná, možná Ti něco vrátíme. Případne Ti za Tvých dalších 33 eurášků doručíme podrobný výpis spolu s konstatováním, že z naší strany je všechno OaK.
Tak takhle se podniká v EU.
V Americe, když zavoláš, že si se dovolal blbě, omyl, tak Ti vrátěj peníze. Tady?
Však to znáš, si lehčí o nějakejch 30 centíků.
Mám sice paušál u nich, nechal jsem se zblbnout, protože jsem moc důvěřivej, dali mi hezkej přenosnej telefén, no už to nikdy neudělám.
Raději si dobiju a protelefonuju. Nevím, kam jsem dal rozum, fakt. Asi jsem utrpěl chvilkovou nesvéprávnost, nebo co:-))))